Aligha van rá bármi lehetőség, hogy a magyar-osztrák határállomáson, Hegyeshalomban ne váltsanak a vasutasok. Az időrabló és az utasoknak is kényelmetlen intézkedést most az SBB és az SNCF közösen a múlt részévé tette: a TGV Lyria járatain az SBB és az SNCF vonatkísérői végig utaznak a vonatokkal, nem csak a határállomásig.
Végig utaznak a vonattal az SBB és az SNCF vonatkísérői a tegnapi nap óta. a Genből, Lausanneból vagy éppen Bernből induló TGV-járatokon ezentúl nem váltanak útközben a vonatkísérők, az SBB és az SNCF munkatársai végig kísérik a vonatot. Ez az utasoknak kényelmes megoldás, mivel az új kalauznak nem kell ismét ellenőrizni a jegyeket és az elképzelések szerint a többi fedélzeti szolgáltatás színvonala is javulhat e lépéstől.
A vonatkísérő csapatok vegyesek lettek: mindkét vasútvállalat delegált a saját szakaszán forgalmi szempontból rendelkezni jogosult munkatársat, így a francia szakaszon továbbra is az SNCF, a svájci szakaszon pedig az SBB munkatársa az illetékes vonatvezető.
(a képek forrása: SBB)
A helvét vasút közlése szerint 62 vonatkísérőt érint az intézkedés, ők utazhatnak végig a vonatokkal. A decemberi menetrendváltástól további 41 kollégát képeznek ki arra, hogy a nemzetközi forgalomban részt vehessenek, ekkortól ugyanis a Baselből és Zürichből induló vonatokon is vegyes vonatkísérő csapatok lesznek.
(forrás: schwezierweit.net)
A hazai viszonylatokban ilyesmire csak a GYSEV-nél van példa: a „repcevasút” vonatkísérőinek egy része rendelkezik osztrák vizsgával is, így e munkatársak az ÖBB szolgáltatási területén is kísérhetik a vonatokat – ahogy azt meg is teszik a Sopron és Wien-Meidling, valamint Sopron és Wien Südbahnhof (Ostbahn) között közlekedő vonatok egy részén. A MÁV-csoport jegyvizsgálói csak a mindenkori személyzet- és üzemváltó állomásokig továbbíthatják a vonatokat, ott vált a vonatkísérő személyzet.