Hivatalosan még senki sem jelentette be, de minden bizonnyal
sztrájkba lépnek a berlini metrósok június 9-én, csütörtökön. Bérmegállapodás
és fizetésemelés a tét az egyik oldalon, másrészt pedig egy három és fél
milliós város közlekedéséről van szó a másik oldalon.
Az S-Bahn-hálózat részleges leállítását még csak-csak
elviselte a német főváros, hiszen a berlini közlekedési társaság, a BVG akkor
besegített. Most azonban lehet, hogy nem lesz ilyen rózsás a helyzet, ugyanis a
„ddb-Tarifunion” nevű szakszervezeti szövetség sztrájkra készül: június 9-én,
csütörtökön üzemkezdettől tíz óráig teljes körű munkabeszüntetésre hívta fel
szimpatizánsait a hírek szerint. Azonban az érdekvédők kommunikációja aligha
jobb a magyar VDSZSZ-énél: csak kora este jelentették be a másnap reggeli
munkabeszüntetést.
A kétséges helyzetben a BVG szükségmenetrendet dolgozott ki
és hirdetett meg arra az esetre, ha sztrájkba lépnek a metrósok. Eszerint
menetrend szerint közlekednek majd a vonatok a kisprofilú U1-es (Warschauer
Brücke–Uhlandstraße) és U2-es (Pankow–Olympiastadion) vonalon. A külvárosi
kapcsolatot biztosító U3-as vonalon (Krumme Lanke–Nollendorfplatz) csak 20-30
percenként járnak a vonatok. Az U4-es viszonylat, a „schönebergi falumetró”
(Innsbrucker Platz–Nollendorfplatz) nem jár majd.
Csütörtökön csak 10 órakor indul az első U4-es szerelvény a sztrájk miatt
A nagyprofilú hálózaton az U6-os (Alt-Tegel–Alt-Mariendorf)
és U9-es (Rathaus Steglitz–Olsoer Straße) 10 percenként indulnak a vonatok. Az
U5 (Alexanderplatz–Hönow), U7 (Rathaus Spandau–Rudow) és U8
(Wittenau–Hermanstraße) jelzésű vonalakon 20-30 perces követés lesz. Az U55-ös
viszonylat, a „játékmetró” azonban szünetelni fog.
Az U6-os vonataira kétszer annyit, 5 helyett 10 percet kell várni csütörtök reggel
A BVG felhívja a figyelmet arra is, hogy a buszok
forgalmában is lehetnek fennakadások, ezt azonban egyelőre nem tudják előre,
hogy, mikor és mennyit késhetnek a járművek. Részletek a www.bvg.de oldalon találhatok a cég közlése
szerint.
A berlini metrók a csúcsidőszakban általában ötpercenként járnak, de akad ennél sűrűbb, három-négy perces követésű viszonylat is.
Az érdekvédők követelései között szerepel, hogy a 20 és reggel 6 óra közötti időszakra terjesszék ki az éjszakai pótlékot és rendezzék annak számítási módját; a kétrészes számok is összesen legfeljebb 12 órásak legyenek; a buszvezetőknél pedig munkaidőnek számítsák azt az időt is, amíg a vezető megismeri az adott vonalat.