Átadták a királyi váró épületét Gödöllőn. Az épületre ugyancsak ráfért már a felújítás, ami most 1,34 millió euróval, azaz majd 362 millió forinttal könnyítette az államkasszát. Igaz, 1,14 millió eurót (mintegy 308 millió forintot) a Norvég Alap állt. Az utasok azonban a hírek szerint nem jártak éppen jól a műemléki rekonstrukcióval: a konténerpénztár marad.
A soros EU-elnökségünk lassan véget ér, ideje hát, hogy elkészüljön a legtöbb tanácskozásnak otthont adó Gödöllő vasútállomásán a királyi váró felújítása. Korábban itt működött a belföldi és nemzetközi (!) pénztár, de volt itt resti kocsma és pékség is. Ezek a létesítmények most kiszorultak az épületből, a jegyváltási lehetőséget egy konténerbe száműzték a szakemberek. Ennek oka, hogy a királyi váró épülete múzeumi és turisztikai célokat szolgál majd a jövőben.
A remekbe szabott rekonstrukció nyomán megújult a királyi váró, amely jobbára múzeum lesz a jövőben
Tény, hogy a felújítás remekül sikerült. Gyönyörű lett az épület. Az MTI tudósítása idézi Szarvas Ferencet, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját is. A cégvezető elmondta: a vasúttársaság pénzügyi problémák miatt az épített örökséggel szemben jelentős adóssággal bír. Emlékeztetett arra, hogy a helyzet javításáért a MÁV nemrégiben együttműködési megállapodást kötött a Kulturális Örökségvédelmi Hivatallal, hiszen 65 épületük a nemzeti örökség részét képezi.
A MÁV-vezetők „természetesen” nosztalgiavonattal érkeztek, nem pedig az egyébként erre járó FLIRT-motorvonatokkal
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület facebook-os bejegyzésében kifogásolta, hogy a konténerpénztár nem kifejezetten utasbarát megoldás. Valóban, gondoljunk csak éppen a szombathelyi állomásra: a csodaszépen felújított épületbe a modern pénztárhelyiségek is belefértek. A VEKE mindamellett felhívta a figyelmet: időszerű lassan a létesítmény párját, a Nyugati pályaudvaron lévő királyi várót és általában az egész Nyugatit felújítani.
A felújítás során megújult az épület előtti tér egy része is
(fotók: Földi Imre / MTI)
(fotók: Földi Imre / MTI)