2011. 06. 26.

Nagyszentjános határában

Olvasónk, Szendrei Tamás rendszeresen figyeli a vonatok Nagyszentjános határában. A hegyesi vonalon valóban mindig történik valami – ha viszont csak a hétköznapokat kaphatja lencsevégre, akkor kis képzelőerővel bármit érdekessé lehet tenni. Így tett a nevezett fiatalember is, mi több, elküldte nekünk is képeit. Érdemes megosztani ezeket a képeket megosztani a többi olvasóval, gondoltuk. Hát íme!

Kezdjük a sort egy valóban megszokott látvánnyal. Az ÖBB 1116 203-asával az élén robog az alkonyatban a Keleti pályaudvar felé az RJ 67-es számú vonat június 14-én

Viszonylag ritkán, de megfordulnak a román gyártású ASEÁ-k is a hegyesi vonalon. A Train Hungarynak dolgozó 0400 682-5 számú gépet a Grup Feroviar Romantól vették bérbe. A svéd licensz alapján Craiovában épített gép konténervonatával halad Győr felé június 18-án

Tehervonatból szinte soha sem elég. A GYSEV egyik, az ÖBB-től bérelt Taurusa szintén egy tehervonattal tart Győr felé valahol Nagyszentjános határában. A kép szintén június 18-án készült

Június 23-án a 9206-os számú gyorsvonat továbbítására a V63 024-est jelölték ki. A töltés tövében legelésző ló is csodálkozva tekint az egykori nyíregyházi parádés masinára

Végül azért egy német is dukál a RegionalBahn oldalára. A győri Logistic Center Hungária Kft. 0469 002-3 (teljes pályaszáma: 92 55 0469 002-3 H-LCH) pályaszámú gépe tartott Komáromba, amikor fotósunk Nagyszentjános bejáratánál meglőtte június 24-én délután(fotók: Szendrei Tamás)

Az utolsó képen látható mozdony nem mellesleg elég kalandos életúttal rendelkezik. „Születési nevét” tekintve V100 2060 számon állították forgalomba 1963-ban. A kieli MaK-ban épített gép gyári száma 1000196/1963. Szolgálatát Frankfurt-Griesheimben kezdte meg, majd 1964-ben Hanauba került. Ezután Darmstadt (1970-1984), Köln-Nippes (1984-1988), Karlsruhe (1988-1992), Köln-Deutzerfeld (1992-1993), Siegen (1993-1994), Hagen-Eckesey (1994), Würzburg (1994-1996), Hof (1996-1999), ismét Würzburg (1999-2000), majd Mühldorf volt a honállomása a masinának. Utóbbi helyről 2003. május 2-án búcsúzott, ekkor letétbe helyezték (a német „z-Gestellt” állapot magyar megfelelője), majd 2006. február 2-án törölték a DB AG állományából az 1968 óta 212 060-8 pályaszámot viselő mozdonyt, ekkor vette meg a győri Audi-gyár kiszolgálását is végző DB-leányvállalat, az LCH.