Nemrégiben még arról érkeztek a hírek, hogy veszélybe került
a berlini „Uferbahn”, azaz a 68-as villamos. A hangulatos, majdnem városközi
jellegű villamosvonal korszerűsítése ugyanis rengeteg pénzbe kerülne, ráadásul
számos szigorú környezetvédelmi előírásnak kellene megfelelni. A helyiek
tiltakoztak, a nagypolitika pedig talán megmozdulni látszik.
Némi reménysugár csillant fel a berlini 68-as villamost
féltők számára. A város közlekedésért is felelős városfejlesztési szenátor,
Ingeborg Junge-Reyer azt nyilatkozta, hogy nem tudja elképzelni, hogy bárhol is
leállítsanak egy villamosvonalat, miközben a városban máshol új vonalak épülnek.
Egyértelműnek véli a képviselőnő azt is, hogy a 68-as villamos is megmarad.
Sokan azonban e nyilatkozatot csak annak tudják be, hogy Berlinben
szeptemberben tartják a helyhatósági választásokat.
A BVG szerint egy-két évig még bírja a pálya a húsz percenként közlekedő szóló KT4D motorkocsikat
Mindenesetre úgy tűnik, hogy az ivóvízbázis közelében vezető
pályaszakasz felújítására a szenátus 9 millió eurót (mintegy 2,4 milliárd
forintot) ad. A maradék, meglehetősen rossz állapotú pályát azonban a BVG-nek
saját forrásból kellene felújítani. A közlekedési társaság azonban hallani sem
akar a dologról, ők azt mondják, hogy azonnal nekilátnak a felújításnak, amint
a kezükben van az összesen 18 millió eurónyi költségtérítés. Ráadásul jelezték,
hogy a pálya egyelőre két-három évig alkalmas bármilyen forgalom
lebonyolítására.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a korábban tervezett schmöckwitzi
korlátozások egyelőre ez év augusztusában léphetnek életbe.