2011. 06. 07.

Hűsítő erdélyi járműparádé

Erdélyben mindig adódik érdekes fotóznivaló – nem volt ez másként idén januárban sem. A Gyulafehérvár és Nagyenyed állomásokon megforduló különféle járművekből nyújtunk át egy csokorra valót.






Kiszuperált francia „INOX” motorvonat adja a 2304-es Déva-Tövis személyvonatot. A sorozatra a CFR és a magántársaságok egyaránt lecsaptak, így többféle fazoban előfordul Erdélyben



Vonatmentes időben vethetünk egy pillantást a gyulafehérvári állomás szépen felújított épületére. Az ördög az errefelé szokásos módon itt is a részletekben rejlik: a távolról szép homlokzathoz érve kiderül, hogy a bejárati ajtók közül milyen kevés használható állapotú van...



A CFR jegypénztárai mellett a RegioTrans is komoly infrastruktúrát tart fenn, mivel Gyulafehérvár járataik csomópontja. A klasszikus helyi személyvonatok mellett „ütősebb” ajánlataik is vannak, például a Brassó–Gyulafehérvár személyvonat, bő 6 órás menetidővel


A felsővezetéki karbantartó jármű is megérdemel egy pillantást. A jármű a MARUB gyár műve

Egy kissé házilagos alkotmánynak tűnő „helyi TVG” suhan át Gyulafehérvár átmenő vágányán
A gyulafehérvári pályafenntartási műhely tartogat még komolyabb eszközöket is – ezt a darus járművet a MARUB gyártotta

A közepesen szakadt 40-0028-as ASEA továbbítja a 2301-es számú, Tövis–Déva személyvonatot, itt éppen Gyulafehérváron tart kényelmes megállót a szerelvény. A két kocsis vonatot valószínűleg egy falon is felvinné a mozdony, így a Maros völgyében futó pályára kicsit túlzás az „egyenvonóerő”



A számos Desiro egyike az 1816-os, Temesvár–Marosvásárhely Acceleratot adja. Az egykor egész országot átszelő, 8-10 kocsival közlekedő Temesvár–Marosvásárhely–Galati gyorsvonatból mára ennyi maradt...



Egy újabb francia motorvonat, ezúttal 3087-es vonatszámban (Tövis–Kolozsvár) érkezik Nagyenyedre



A 1746-os „országjáró” Acceleratot a 41-0872 gép továbbítja, némi késéssel. A vonat kora hajnalban indul Szatmárnémetiből, majd bő 800 kilométer megtétele után este 21:30-kor érkezik Bukarestbe



Gépmenetben gurul át Nagyenyeden a 40-0497-es ASEA. A gurulás még talán túlzó is, mivel az állomás végponti váltókörzetében lépésben vánszorognak át a vonatok



A CFR az utóbbi években használt német személykocsikkal „erősít”, a klasszikus, leharcolt halványkék gyorsvonati kocsik egyre inkább kiszorulnak a távolsági forgalomból. A szétesőben lévő pályákon így néha meglepően színvonalas kocsikban zötyöghetünk az olcsóbbik gyorsvonati kategória (Accelerat) szerelvényein is



Szerencsére a komoly távolsági gyorsvonatok még nem vesztek ki teljesen! A 40-0192-es ASEA vontatta 1824-es Kolozsvár–Bukarest Accelerat nem a szokványos, Brassón át vezető útvonalat követi, hanem a Zsil-völgyön keresztül, Craiova-n át közelíti meg a fővárost



Nagyenyed szépen felújított állomásépületén háromnyelvű névtábla hirdeti a város sokszínűségét, bár német szót már nem hallani, és magyart is viszonylag keveset



A 40-0671-es ASEA-nak valószínűleg nem megterhelő feladat a Craiova–Kolozsvár között közlekedő 1831-es Accelerat 3 kocsija


Nagyenyeden betonaljakat gyártanak, az iparvágányt az LDH70-628 szolgálja ki. A gép mögött a nagyenyedi fémkombinát telephelye gazosodik. A szebb napokat látott üzemnek a hajdani 8000 helyett ma alig 200 dolgozója van
(a felvételeket a szerző, Magyarics Zoltán készítette)