Románia és Bulgária megbízható partnerei a német vasútnak. A DB AG számtalan használt járművét adta el a két kelet-európai ország különféle, jobbára állami vasúttársaságainak. A feleslegessé vált motorvonatok keleti szomszédunknál új életre kelhetnek, mint ahogyan azt tették a például DR-eredetű „Ferkeltaxikkal” is. Ezúttal azonban kicsit nagyobb jószág indult útnak.
Meglehetősen ritka látvány idehaza egy német motorvonat – még akkor is, ha tehervonatba sorozva közlekedik. A DB AG feleslegessé vált motorvonatait Lengyelország mellett sikerrel adja el Romániába is. A 614, 624 és 634 sorozatú motorvonatok szakavatott felújítója a kolozsvári járműjavító, hiszen itt kelt új életre a Transferoviar Group által használt 624-es motorvonat is, de ugyancsak megcsillogtatták már tehetségüket a 614-esek felújítása során is.
Ezúttal egy újabb 614-es tartott Romániába, mégpedig tehervonatba sorozva. Kőbánya-felsőnél találkoztam a szokatlan szerelvénnyel és bár kétes minőségű, mégis idővel talán dokumentumértékű felvételt sikerült készíteni a Körvasútról Ferencváros felé tartó tehervonatba sorozott egykori DB-s büszkeségről. Információink szerint ez a 614-es is Kolozsvárra tart – hogy megújul-e vagy alkatrészutánpótlást jelent-e majd, egyelőre még nem ismeretes.
Ezúttal egy újabb 614-es tartott Romániába, mégpedig tehervonatba sorozva. Kőbánya-felsőnél találkoztam a szokatlan szerelvénnyel és bár kétes minőségű, mégis idővel talán dokumentumértékű felvételt sikerült készíteni a Körvasútról Ferencváros felé tartó tehervonatba sorozott egykori DB-s büszkeségről. Információink szerint ez a 614-es is Kolozsvárra tart – hogy megújul-e vagy alkatrészutánpótlást jelent-e majd, egyelőre még nem ismeretes.