2011. 06. 24.

Duplázhat a Talent 2?

Úgy tűnik, lassan csak sikerül bevetni a három éve bemutatott Talent 2 motorvonatokat. A Bombardier nem éppen sikeres járműtípusából számtalan elkészült már, sokuk azonban egy centit sem tett meg még – legfeljebb csak a gyár és a wustermarki rendező között, ahol tárolják a szerelvényeket. Lassan már csatolt üzemben is járhatnak a vonatok!

A DB AG évekkel ezelőtt rendelt meg jópár motorvonatot a Bombardiertől. A Talent 2 típusú járművek azonban nem éppen sikeresek, hiszen bár két év múltán csak sikerült megszerezniük a típusengedélyt – igaz, csak szólóban, sebességkorlátozással.
A Bombardier most éppen azon munkálkodik, hogy végre csatolt üzemben is járhassanak a vonatok, ráadásul mindezt 160-as tempóval tehessék. Egyelőre azonban a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA a benyújtott kérelmet alátámasztó dokumentumokat vizsgálja.
Azonban nem csak ezzel van a baj. A vonatbefolyásoló modul, az Ebicab 500 sem a legjobb. Ugyanilyet kaptak a Ruhr-vidéki S-Bahn-hálózaton közlekedő 422-es sorozatú motorvonatok, amelyek esetben a vonatbefolyásoló berendezés időnként teljesen megszűnik működni. Emiatt pedig az EBA sebességkorlátozást (140 helyett 100 km/h) rendelt el és kötelezte az üzemeltetőt, hogy a vonatok két emberes üzemben közlekedjenek, tehát minden esetben vontatási vonatkísérőt kellett alkalmazni – mindaddig, amíg a napokban alkalmazott szoftverfrissítés után megszűnt a probléma.
Statikus bemutatóra még megfelelő a Talent 2, mozogni egy darabig nem látjuk még. A kép a 2008-as InnoTranson készült

A Havelländische Eisenbahn egyik tolatómozdonya segít egy négy részes Talent 2 motorvonatot a hennigsdorfi állomáson 2009 őszén – egy évvel a típus bemutatása után sem volt még érvényes engedélye

Visszatérve a Talent 2-esekhez: a vonatok közül számos példány várja sorsát. Legnagyobb szükség a nürnbergi S-Bahn-hálózaton lenne rájuk, ahol különféle pótló szerelvényeket kellett bevetni, pedig a DB AG azzal számolt, hogy a tavaly decemberi menetrendváltástól már rendelkezésére állnak a motorvonatok. Számos másik helyen is vannak Talent-pótlók: a Drezda és Lipcse közötti „Saxonia Linie” névre keresztett RegionalExpress viszonylaton a DB Schenkertől bérelt 145-ösök húzzák az emeletes kocsikat, Frankfurt (Oder)–Cottbus–Drezda között pedig az ingavonatokat a DB Schenkertől vásárolt 182-esek húzzák-tolják.
Sorsukat váró Talent 2-es motorvonatok a wustermarki teherpályaudvaron
(forrás: www.eisenbahner-online.de)


Mindeközben a már elkészült Talent 2 motorvonatok egy része a wustermarki rendezőpályaudvaron várja sorsát, míg másik részük a hennigsdorfi Bombardier-üzem udvarán pihen. A hírek szerint pedig akadt olyan példány, amit már szét is vágtak: a lengyelországi gyárukban készített kocsiszekrénnyel voltak szilárdsági problémák a hírek szerint – amit a Bombardier természetesen nem erősített meg.
Ami biztos: egy darabig még mindig nélkülözni kell a DB AG-nak és az utasoknak a második generációs Talenteket…

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.