2011. 06. 01.

Berlin-Rummelsburg

Sokan nem tartják igazán jó fotóhelynek a vasúti peronokat. Pedig nem csak az utasok ki- és beszállása miatt megállt vonatok mellett mást is lehet a peronon állva fényképezni. Ékes példa erre Berlin-Rummelsburg gyorsvasúti megálló, ide kalauzoljuk el olvasóinkat.


A rummelsburgi S-Bahn megálló mellett meglehetősen sok vonat halad el. Erre van ugyanis a hasonló nevű rummelsburgi műszaki előkészítő pályaudvar, ahol a szövetségi fővárosból induló távolsági vonatok karbantartását végzik. Szóval van itt élet és van mit megörökíteni. Kezdjük hát a válogatást!

A környéken a legnagyobb forgalmat a regionális vonatok adják. A képen egy Cottbusba tartó, az RE2-es viszonylaton közlekedő emeletes ingavonat érkezik a belváros felől. A vonatokat az 1990-es évek második felében szerezték be, s az emeletes szerevlények akár 160-as tempóval is közlekedhetnek. Az RE1-es és az RE2-es viszonylaton közlekedő szerelvények továbbítására emiatt a nagyobb sebességre alkalmas 112-es sorozatú gépeket osztják be

Esetünkben a cottbusi illetőségű 112 189-6 pályaszámú gép tolta a vonatot

Egy valamelyest régebbi szerelvény az RB14-es viszonylaton. Az NDK államvasútja, a DR által beszerzett kocsik a rendszerváltás után nagy volumenű felújításon estek át. A vonatok 120 km/h sebességgel közlekedhetnek. Ez a viszonylat Senftenberg felé betér a schönefeldi repülőtér melletti pályaudvarra is betér

A vonat végén a 143 576-7 számú Síntrabant dolgozott

A rummelsburgi műszaki előkészítő pályaudvarról szerelvénymenetben érkezik ez az ICE 2-es motorvonat. Másik társával közösen a Ruhr-vidékre indulnak

A Ruhr-vidéki ICE-k összeállítása jellegzetes: a vezérlőkocsi áll alapesetben Berlin felé. A csatolt ICE 2-es szerelvényeket Hamm [Westfalen] főpályaudvarán osztják meg. Az egyik Duisburg és Düsseldorf érintésével Kölnbe, a másik Wuppertalon át Bonnba megy

Ha szerencsénk van, akkor még a tíz percenként érkező S3-as szerelvények egyikét is lefotózhatjuk. A viszonylaton 481-es sorozatú motorvonatokkal találkozhatunk, hiszen a külső szakaszon akár százas tempóval is járhatnak. Igaz, ez csak feltételezés, az elmúlt évben valamennyi vonatot nyolcvanra korlátozták...

Végül egy érdekesség: a  megálló melletti társasházakat látványos, ferdén épített panelelemekkel dekorálták
(a szerző felvételei)