2011. 06. 15.

Archívumunk mélyéről – 5. rész: Búcsú a Kökitől

Furcsa ezt így olvasni, pedig igaz. Igaz, csak időlegesen, de e sorok megjelenése után néhány órával búcsút vehetünk az észak-déli metró híres-hírhedt végállomásától és a kapcsolódó buszállomástól. Persze, csak időlegesen, a nyár végéig. Ezúttal egy három évvel ezelőtti búcsú képeit vettük elő. Akkor költözött a buszvégállomás a ma búcsúzó, ideiglenes helyére. A naptár akkor 2008. december 28-át mutatott…

A régi felüljáró bontását már korábban megkezdték. Ekkor már az ideiglenes lépcsőkön lehetett eljutni a buszvégállomáshoz, ami még a régi helyén volt

A 98-as busz ekkor még csak Rákoskeresztúr, városközpont és Kőbánya-Kispest között jár. A viszonylat évtizedek óta ugyanarról a helyről indult
Az immáron 136E-nek nevezett „piros 136-os” indulási helye is régóta változatlan volt, csak a viszonylatszám és a busz típusa változott: a ráncajtós Ikarus 280-asok helyét a 435-ösök és a Volvo 7700-asok vették át

A 2008. szeptemberében bevezetett új paraméterkönyv szerint már a 182-es buszon is jártak alacsonypadlós kocsik. A képen a buszcsalád hagyományos indulási helyén parkol egy Ikarus 412-es

Pár óra múltán ez a kép a múlté lett...

Az végén már az új buszvégállomásról indultak a BKV-járatok. Ide kerültek a Volánbuszok is. Az ideiglenes buszvégállomást az egykori P+R parkoló területén jelölték ki.

Közös buszvégállomást kaptak a Volánbusz és a BKV járatai

A 182-es busz is új helyről indult

A 98-as busz mögött már látszanak az építkezésen dolgozó toronydaruk. A parkolóban nem csak a felszállóhelyeket alakították ki, hanem a buszok tárolására alkalmas területet is kijelöltek

Pihenőjüket töltő Ikarus 200-asok a végállomáson

A Vak Bottyán utca felől érkező buszok szűkösen tudtak befordulni a leszállóhelyre. A képen látható 200E nem sokkal később már nem kényszerült erre a kanyarra, mert a gyorsforgalmi úton, nagyjából a fotós háta mögül érkezett a végállomásra
(fotók: Halász Péter)

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.