2011. 05. 30.

Vége a Brenner-projektnek

Csak úgy mellesleg jelentette be az ÖBB illetékese, – újságírói kérdésre válaszolva – hogy feladják a próbálkozást és nem lesz a Brenner-hágón át Olaszországba járó Railjet.

Feladja a próbálkozást az ÖBB és végleg „ad acta” teszi az olaszországi Railjet-meneteket. Az ÖBB nagysebességű (inga)vonatát a kezdetektől úgy reklámozták, hogy a kelet-nyugati Budapest–Bécs–Salzburg–München/Zürich tengely mellett az észak-déli München–Brenner–Olaszország útvonalon is járhatnak majd a szerelvények. Ennek most úgy tűnik, lőttek.
München felé tartó Railjet halad át a Westbahn Rekawinkel állomásán. A bajor fővárosból továbbra sem Milánó felé fordulnak majd a szerelvények

Az ÖBB úgy döntött ugyanis, hogy nem próbálkozik tovább az olaszországi engedélyeztetéssel. A talján hatóságok ugyanis sorra újabb kifogásokat emelnek az osztrák vonattal szemben és a sógorok nem akarnak belemenni egy véget nem érő folyamatba, mivel a technikai kitételek lényegében azt jelentik, hogy soha sem juthat engedélyhez a vonat.
Az olaszok nem engedik be a Railjeteket – a bürokráciát hívták segítségül
(a szerző felvételei)

Mint ismeretes, az olasz államvasutat a 2008-2009-es menetrend életbe lépésekor tették ki a Brenner-hágón át közlekedő, Németország és Olaszország közötti személyforgalomból, ugyanis finoman szólva is színvonaltalan szolgáltatást nyújtottak. Az FS helyett az olasz partner a magán- és önkormányzati tulajdonban álló FNM-csoport lett. Az FS pedig az EC-knek megfelelő menetvonalak lefoglalásával és az olaszországi állomáshasználat megnehezítésével válaszolt.