Csak úgy mellesleg jelentette be az ÖBB illetékese, –
újságírói kérdésre válaszolva – hogy feladják a próbálkozást és nem lesz a
Brenner-hágón át Olaszországba járó Railjet.
Feladja a próbálkozást az ÖBB és végleg „ad acta” teszi az
olaszországi Railjet-meneteket. Az ÖBB nagysebességű (inga)vonatát a
kezdetektől úgy reklámozták, hogy a kelet-nyugati
Budapest–Bécs–Salzburg–München/Zürich tengely mellett az észak-déli
München–Brenner–Olaszország útvonalon is járhatnak majd a szerelvények. Ennek
most úgy tűnik, lőttek.
München felé tartó Railjet halad át a Westbahn Rekawinkel állomásán. A bajor fővárosból továbbra sem Milánó felé fordulnak majd a szerelvények
Az ÖBB úgy döntött ugyanis, hogy nem próbálkozik tovább az
olaszországi engedélyeztetéssel. A talján hatóságok ugyanis sorra újabb
kifogásokat emelnek az osztrák vonattal szemben és a sógorok nem akarnak
belemenni egy véget nem érő folyamatba, mivel a technikai kitételek lényegében
azt jelentik, hogy soha sem juthat engedélyhez a vonat.
Az olaszok nem engedik be a Railjeteket – a bürokráciát hívták segítségül
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Mint ismeretes, az olasz államvasutat a 2008-2009-es
menetrend életbe lépésekor tették ki a Brenner-hágón át közlekedő, Németország
és Olaszország közötti személyforgalomból, ugyanis finoman szólva is
színvonaltalan szolgáltatást nyújtottak. Az FS helyett az olasz partner a
magán- és önkormányzati tulajdonban álló FNM-csoport lett. Az FS pedig az
EC-knek megfelelő menetvonalak lefoglalásával és az olaszországi
állomáshasználat megnehezítésével válaszolt.