A MÁV-START új irányt szabott magának. A nyugat-európai
piacról lassan kiszorulni látszó magyar nemzeti személyszállító vasúttársaság
kelet felé nyit. Újraindítják a Budapest és Isztambul között közlekedő
hálókocsijáratot, tudatták a minap a sajtóval.
Néhány éve a kihasználatlanság miatt megszüntették, most
azonban a török vasúttársasággal (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları,
TCDD) megállapodtak a járat újraindításáról. A Budapestről Arad, Dél-Erdély,
majd Giurgiu, Ruse és Erdine (ismertebb nevén Drinápoly) éri el Isztambult, a
Sirkeci pályaudvart. Az MTI idézi Erol Inalt, a TCDD vezérhelyettesét, aki
szerint „a török államvasút óriási léptékű fejlesztésekbe kezdett, és
stratégiánk alapvető eleme az európai összeköttetések javítása. A TCDD
nagysebességű vasútvonalat épít Európa felé, ezért fontos számunkra a korábban megszakadt
közvetlen kapcsolatok újraindítása.”
Gyorsvonat élén érkezett a Končar gyártotta mozdony az isztambuli Sirkeci pályauvarra, az Orient Expressz keleti végállomására (forrás: Wikipedia) |
Ez a lépés merőben ellentétes egyébként a szomszédos
Görögország lépésével, akik – többek között – a nemzetközi vonatok
leállításával szeretnének takarékoskodni.
A MÁV-START egyébként a nyári időszakban közlekedtet várnai
és burgaszi hálókocsikat is. A sorhoz jövőre csatlakozik ismét az Európa és
Ázsia határán fekvő város.
Tegyük hozzá: ha az eddigi tapasztalatoknak megfelelően
régi, bautzeni hálókocsikat küld erre a MÁV-START, akkor nem lesz leányálom az
utazás. A régi kocsikban többek között se klímaberendezés, se elektromos
csatlakozás nem áll az utasok rendelkezésére… Igaz, a vasútbarátok örülhetnek:
lehúzható ablak van cserében.