2011. 05. 27.

DS 232

Nem, ez nem egy magánvasúti Ludmilla, hanem a Drehscheibe legújabb száma. A 232. lapszám ezúttal is gyorsan megérkezett szerkesztőségünkbe, jó céget választott a postázáshoz a DS kiadója.

A június-júliusi számról már most, május végén beszámolhatunk. A címlapon nem éppen sok jót sejtető felhők alatt robog két müncheni illetőségű 423-as motorvonat. Azonban nem kell ennyire borús hangulatban fellapoznunk az újságot.
Az aktuális hírek között szó esik a DB AG ICx-beszerzéséről és a Bombardier által az államvasút számára építendő négymotoros dízel-TRAXX-ról is. Igaz, a RegionalBahn kicsit gyorsabb volt a nyomtatott sajtónál... :-)
Szó esik a Karlsruhe–Basel vasútvonal Murg felett átívelő hídjának cseréjéről is, ami miatt húsvétkor mintegy félezer (!) vonat helyett buszok közlekedtek. A pótlást nem kevesebb, mint két évig (!) készítették el a szakemberek. A MÁV-csoport munkavállalói mehetnének tanulmányútra...
A vontatójárműves szekcióban olvashatunk az öreg mozdonyok felhasználási helyéről és a fordulók között ezúttal a westerlandi, frakfurti és trieri 218-asok és a teljes 406-os (ICE 3M) flotta által teljesített menetek jegyzéke kapott helyet.
A jelzőkkel, jelzésekkel foglalkozó rovatban a „sakktábla” kerül ismét terítékre. Ez a jelző a német vasútnál akkor kap szerepet, ha a jelző nem a megszokott, előírt oldalon áll a vágányok mellett.
Nyári lapszámról lévén szó, tekintélyes hosszúságú lett a programajánló rovat, amelynek tartalmát nem mellesleg a DSO-n is lehet böngészni. Érdemes átnézni, mielőtt valaki Németországba indul és esetleg van ideje egy kis vasutazásra is. Az adatbázis megnyitásához kattintsanak ide!
Ahogy pedig azt bevezetőnkben is jeleztük: kifejezetten gyors volt a posta. A lap a hivatalos megjelenés napján, azaz május 26-án már kezünkben volt. A postabélyegző szerint két nappal korábban, május 24-én adták fel Bonnban. Belföldön nem teljesít ilyen jól a Magyar Posta…