Nem, ez nem egy magánvasúti Ludmilla, hanem a Drehscheibe
legújabb száma. A 232. lapszám ezúttal is gyorsan megérkezett
szerkesztőségünkbe, jó céget választott a postázáshoz a DS kiadója.
A június-júliusi számról már most, május végén
beszámolhatunk. A címlapon nem éppen sok jót sejtető felhők alatt robog két
müncheni illetőségű 423-as motorvonat. Azonban nem kell ennyire borús
hangulatban fellapoznunk az újságot.
Az aktuális hírek között szó esik a DB AG ICx-beszerzéséről
és a Bombardier által az államvasút számára építendő négymotoros dízel-TRAXX-ról is. Igaz, a RegionalBahn kicsit gyorsabb volt a nyomtatott sajtónál... :-)
Szó
esik a Karlsruhe–Basel vasútvonal Murg felett átívelő hídjának cseréjéről is,
ami miatt húsvétkor mintegy félezer (!) vonat helyett buszok közlekedtek. A
pótlást nem kevesebb, mint két évig (!) készítették el a szakemberek. A MÁV-csoport munkavállalói mehetnének tanulmányútra...
A vontatójárműves szekcióban olvashatunk az öreg mozdonyok
felhasználási helyéről és a fordulók között ezúttal a westerlandi, frakfurti és
trieri 218-asok és a teljes 406-os (ICE 3M) flotta által teljesített menetek
jegyzéke kapott helyet.
A jelzőkkel, jelzésekkel foglalkozó rovatban a „sakktábla”
kerül ismét terítékre. Ez a jelző a német vasútnál akkor kap szerepet, ha a
jelző nem a megszokott, előírt oldalon áll a vágányok mellett.
Nyári lapszámról lévén szó, tekintélyes hosszúságú lett a
programajánló rovat, amelynek tartalmát nem mellesleg a DSO-n is lehet
böngészni. Érdemes átnézni, mielőtt valaki Németországba indul és esetleg van
ideje egy kis vasutazásra is. Az adatbázis megnyitásához kattintsanak ide!
Ahogy pedig azt bevezetőnkben is jeleztük: kifejezetten
gyors volt a posta. A lap a hivatalos megjelenés napján, azaz május 26-án már
kezünkben volt. A postabélyegző szerint két nappal korábban, május 24-én adták
fel Bonnban. Belföldön nem teljesít ilyen jól a Magyar Posta…