Bár sokan nem ismerik idehaza, mégis érdemes hírt adni róla:
megjelent a JBSS Bahn legújabb változata, a 3.86r1 verziószámmal jelölt
kiadása. Vigyázat, Jan Bochmann programja akár függőséget is okozhat! :-)
A bétaváltozatokhoz képest nem került sok újdonság a
végleges kiadásba. Azonban az előző, 3.85-ös verzióhoz képest több újdonságot
is találunk a programban.
Az első és legfontosabb változás, hogy az e verzióval
mentett pályákat csak ezzel a változattal nyithatjuk meg, ugyanis tovább
finomította a készítő a fájlok adatszerkezetét.
Ugyancsak érdekes változás, hogy amíg korábban a kis- és
nagybetűk között nem tett különbséget a rendszer, ha vonal vagy éppen kocsiszín
elnevezéséről volt szó, most már nem így van. Ha már a vonalakról volt szó:
ezentúl egy-egy felsorolásnál (például váltóknál) már nem csak idő vagy
forgalmi szám alapján tudunk különbséget tenni, hanem a vonat tulajdonságai
(például ingavonat-e vagy sem), illetve a kocsiszíni ki-be állásokat is
figyelembe tudja venni a program. A vonalak neve egyébként az eddigi nyolc
helyett immáron 12 karakter hosszú lehet.
A végállomásoknál (Taktpunkt vagy Timing Point, függően a
program nyelvétől) új lehetőségként bekerült a sorba, hogy ha nem érvényes az
időkiegyenlítő pont az adott viszonylatra, akkor megállóként és fordítópontként
használja a helyet.
Járműfronton is változott a helyzet. Mintegy ezer járgány
kapott normál és/vagy Zoom2 fokozatban nyitható ajtókat. Mindamellett számos
járművel bővült a bevethető járműpark. Ezek között találunk magyar villamosokat
is, érdemes szót ejteni az 1000-esekről vagy éppen a különféle
Bengáli-változatokról.
A program a www.jbss.de
oldalról tölthető le, 92 napig regisztráció nélkül használható.