Elsőre meglehetősen hihetetlenül hangzik, de mégis igaz: a
német vasút annyira kocsiszűkében van, hogy nem bérel, hanem vásárol személykocsikat.
Déli szomszédaik pedig kaptak az alkalmon és túladtak a felesleges „bolhásokon”.
Tizenöt, egyes források szerint tizenhat, leselejtezett
személykocsit vásárol a Deutsche Bahn AG a svájci államvasúttól. A 2006 óta nem
használt kocsik jó szolgálatot tehetnek a német vasútnak, hiszen akut
kocsihiánnyal küzdenek. A helyzetet jellemzi, hogy sok másodosztályú kocsit úgy
tudnak csatasorba állítani, hogy „bolhás” kocsikat „deklasszálnak” fapadossá.
Most is ilyesmire készül a DB AG, hiszen a svájciaktól vásárolt elsőosztályú
kocsik várhatóan másodosztályúként állnak forgalomba.
A szóban forgó kocsikat 1977-ben szerezte be az SBB –
akkoriban húsz jármű állt forgalomba. Az UIC Z1-es vagonokban kilenc
elsőosztályú fülke kapott helyet. A típus nem ismeretlen a németeknél sem:
hasonló kocsik az Avmz207 sorozatjelet viselve dolgoztak a DB AG-nál, de
vásárolt ilyen vagonokat az ÖBB, az FS, az SNCF és az SNCB/NMBS is.
A járműveket az SBB olteni műhelye alakítja át a német
kívánalmaknak megfelelően és a Bvmz111.5 sorozatba került kocsik az
Emden–Köln–Luxemburg IC-viszonylaton állhatnak forgalomba a decemberi
menetrendváltástól.