Berlin egyik talán legszebb vonalvezetésű villamosvonala a
68-as. A Dahme partján vezető erdei szakasz miatt különösen közkedvelt
villamosvonalnak könnyen megpecsételődhet a sorsa. Bár jópárszor meg akarták
már szüntetni, ezúttal talán nem is a berlini közlekedési társaságon, a BVG,
hanem a vízműszolgáltatón múlhat a viszonylat sorsa.
Nem a legjobb állapotú pályák között tartják számon a berlini 68-as villamost. Az S-Bahnhof Köpenick és Alt-Schmöckwitz között közlekedő vonal azonban népszerű a közlekedésbarátok és a kirándulók köreiben is, hiszen nem csak a vonalvezetés látványos, hanem az erdőkben és a vízparton pihenni vágyók számára is hasznos a vonal.
Szóló KT4-es motorkocsi az alt-schmöckwitzi hurokvégállomáson |
A 68-as villamos végállomásáról indul a minibuszokkal kiadott 168-as jelzésű autóbusz. Kötöttpályás kapcsolat nélkül maradhat a viszonylat? |
A Blickpunkt Straßenbahn értesülései szerint 2011 májusától
15 hónapra lezárnak egy közel fél kilométeres szakaszt. Emiatt a Zum Seeblick
megállónál ideiglenes fordulási lehetőséget, egy deltavágányt alakítanak ki,
ugyanis a végállomási hurokvágány sem járható. Az ok: a vízművek csatornázási
munkákat végez a környéken.
Azonban az is felmerült, hogy a húsz percenként közlekedő
villamos helyett a grünaui S-Bahn megállótól kifelé autóbuszos pótlást
szerveznének. Ez azonban azért is nehéz ügy, mert bizonyos területekre nem tér
be a járat, ami egyébként az N68-as éjszakai autóbusz vonalán közlekedik, ha
szükséges valami miatt gumikerekű járművekkel pótolni a tujákat.
Sokan úgy vélik: a hosszú lezárás, különösen a buszos pótlás
a hangulatos vonal – külső szakaszának – végleges bezárását is jelentheti,
hiszen a nemrégiben megváltozott környezetvédelmi előírások miatt sokkal
körültekintőbben és költségesebb módon lehet csak a természetvédelmi területen
átvezető pályát felújítani.