Van egy város, nem is olyan messzi, ami Budapesttel
összemérhető és bizony, sokszor „bezzegezünk” is vele. Öt
metróvonala van, a hálózat most is fejlődik – és gyorsabban, mint a
miénk. Mostanában főleg az U2-es került a rivaldafényben (október
2-án adták át a legújabb szakaszát), de érdemes más vonalakról is szót ejteni.
Ezúttal az U3-as érdemel egy kis figyelmet, hiszen húsz esztendeje múlt, hogy
átadták a forgalomnak az első szakaszát.
Húsz éve, 1991. április 6-án vehette birtokba a bécsi
közönség az U3-as néven említett vonal első szakaszát. Akkoriban a Volkstheater
és Erdberg között ingáztak a vonatok – a belváros alatt átvezető pályaszakasz
nem kis kihívás volt az építőknek: csak acélból 32 ezer tonnányit használtak
fel.
Egy érdekesség a sok közül: Ottakringben lényegében egy házban kapott helyet a fordítóvágány |
Érdekesség, hogy a Stubentor metrómegálló közelében a
történelmi látványosságok kedvelői is ízelítőt kapnak: a metróépítés során a
régi bécsi városfal egy része került elő.
Egy másik érdekesség, hogy a szűk Mariahilfer Straße alatt
nem egymás mellett, hanem egymás fölött vezetik a két irány vágányait. Fent az
Ottakring, alatta a Simmering felé vezető vágányok kaptak helyet. Ugyancsak
említést érdemel a Volkstheater állomás, mely különleges kialakítása és
díszítése miatt idegenforgalmi látványosságnak sem utolsó.
A megszokott „Silberpfeilek” mellett a V/v sorozatú szerelvények is szállítják az U3-as vonal utasait |
A Wiener Linien az évfordulóra a bécsi metróban található
művészeti alkotásokról jelentet meg egy kiadványt, amely ma, azaz 2011. április
6-án szimbolikus, 19,91 eurós áron szerezhető be valamennyi információs
pontban.
Egy érdekesség a sok közül: a Volkstheater állomás kialakítása igazán egyedi lett (forrás: Wikipedia) |