A DB Regio egyik leányvállalata, a DB Regio Rheinland GmbH
üzemeltetheti a Köln-környéki dízeles vonalakat 2013-tól. Az érdekesség nem is
ez, hanem az, hogy újfajta motorvonatokat vásárolnak. A már ismert Alstom
Coradia LINT motorvonatok új változatát rendelte meg a cég. A vonatok 54 és 81
métere változatban épülhetnek.
A megszokott, hattengelyes LINT motorvonatok hosszabb
változatát rendelte meg a DB Regio Rheinland GmbH a „Dieselnetz Köln”
vonalaira. A jármű két változatban épül, írja a Drehscheibe.
A LINT 54 jelzésű motorvonat nyolctengelyes, kétrészes jármű
lesz: a korábbi változatoknál megszokott Jacobs-forgóváz helyett mindegyik
járműrész két saját forgóvázon nyugszik majd. A másik változta a LINT 81-es
lesz: az előbbihez hasonló kialakítású jármű, de nem két, hanem három
járműegységből áll. A lap információi szerint az immáron leselejtezett 614-es
motorvonat kategóriájában indulhat a típus jó eséllyel, azaz olyan vonalakon
lehet őket gazdaságosan bevetni, ahol manapság egy ikermotorkocsi sok, kettő
kevés vagy valamilyen más ok miatt nem előnyös a használata.
A járművek nem a megszokott „arcot” kapják majd a hírek
szerint, hanem új, a TSI Crash előírásoknak megfelelő, a járművezetőt jobban
védő megoldást kapnak a motorvonatok.
A DB Regio leányvállalata 18 LINT 54-es és 38 egység LINT
81-es motorvonatot rendelt az Eifelben fekvő vonalakra és a Köln–Gummersbach
viszonylatra. De hogy hol gyártják, azt még nem tudni, hiszen a korábbi
telephely, az Alstom salzgitteri gyára mintegy 700 munkahely megszüntetéséről
adott hírt nemrégiben…