Meglehetősen szokatlan kódnak tűnik, de mégsem az. Megjelent
ugyanis a Drehschiebe új száma. A 231. lapszám címlapján az Alpha Trains 185 577-ese
díszeleg, de az újság belsejében is számos érdekesség leledzik.
Az első érdekes írás Kanadáról szól. Az előző számban
Alaszkáról és Észak-Kanadáról olvashattunk, most pedig keresztülszeljük a VIA
Rail vonatán a kontinenst. Érdekes beszámoló, hiszen a nagy dízelek mellett
például Vancuverben metrót és villamosokat is nézegethetünk Frank Glaubitz jóvoltából.
A rovatok hozzák a szokott remek formájukat. A magánvasúti
rovatból érdemes megemlíteni az NE81-es motorkocsik üzeméről szóló
összeállítást. A magánvasutaknál egykor elterjedt járművekből viszonylag kevés van
már üzemben, pedig jóval fiatalabbak mondjuk a MÁV-csoport Bézéinél… Ezúttal a
SWEG (Südwestdeutsche Eisenbahngesselschaft) motorvonatairól van szó.
A mozdonyfordulók között ezúttal a müncheni 111-esek, a
rostocki 120.2-es, a mühldorfi 218-as és a hamburgi 605-ösök kerültek
terítékre, de megtudhatjuk azt is, hogy a ČD 371-es gépei milyen vonatokat
továbbítanak Németországban.
Személyes kedvencem a jelzőkkel, jelzésekkel foglalkozó
rovat, ebben ezúttal az alak előjelzők különféle formáiról esik szó. De nem
mehetünk el szó nélkül a svájci iparvasutak áttekintése mellett sem, főleg
azért nem, mert a helvéteknél meglehetősen ritkák a dízelmozdonyok – ezeken a
pályákon viszont ilyenek dolgoznak.
És végül egy személyes megjegyzés: ezúttal egészen gyors
volt a kézbesítés. A boríték a postabélyegző szerint április 12-én indult
Bonnból – 14-én pedig a budapesti postaládában pihent. Egész jó időt futott a
kezdeti egy-két hetekhez képest.